Studenci specjalności danologia na naszym Wydziale zbadali emocje Polaków w trakcie pandemii. Z analizy ponad 300 000 tweetów wynika, że nastroje społeczne w czasie pandemii były lepsze niż wcześniej.
Najczęściej towarzyszyła nam złość (25%). Jednakże, co piąty tweet zachęcał do działania i dbania o wspólne bezpieczeństwo. Do momentu wprowadzenia pierwszych obostrzeń w społeczeństwie dominowały negatywne emocje. Punktem zwrotnym stało się zamknięcie placówek oświatowych. Od tego dnia tweety stawały się coraz bardziej optymistyczne. Zamiast wyrażania gniewu motywowały do pozostania w domu i zachowania spokoju. Niestety w maju i czerwcu złość ponownie zaczęła brać górę.
Okazało się, że temat wirusa poruszano również w kontekście politycznym. Najczęściej cytowano <Rząd>, szczególnie <Ministerstwo Zdrowia>, a także media i kandydatów na prezydenta. W dniu informacji o przełożeniu wyborów zaobserwowano wyjątkowe wzburzenie internautów.
Popularność #koronawirus, #covid19 i #zostanwdomu nieustannie maleje. Jest to niewątpliwie spowodowane znoszeniem obostrzeń i powrotem Polaków do normalności. Miejmy nadzieję, że tak już zostanie.
Po więcej wyników badań zapraszamy na http://pandemocje.pl
Nurtują cię pytania związane z koronawirusem?
Studenci specjalności danologia odpowiadają:
Jak pandemia wpłynęła na poziom przestępczości?
Czy COVID-19 ma wpływ na sytuację na drogach?
Czy wrocławska komunikacja miejska działała sprawniej?
Czy komunikaty ministerstw skutecznie docierały do Polaków?
Swoją ciekawość zaspokoisz na: https://efekt-korony.github.io/